Sol·licitud d'expedició d'un document en què es fa constar l'empadronament en un domicili de la ciutat.
Els tipus de documents que es poden sol·licitar són:
• Volant d'empadronament: document que informa de la situació en el padró de la persona que el demana. Es pot utilitzar per acreditar la situació padronal. Es fa servir per obtenir el DNI o passaport, matricular un vehicle, sol·licitar ajuts socials, tramitar matrimoni, etc. És vàlid per a la majoria de tràmits.
• Certificat d'empadronament: document que acredita fefaentment el fet de l’empadronament per a tots els efectes administratius. Se sol demanar en temes relacionats amb tribunals de justícia o en algun tràmit de la subdelegació del govern.
En cas de necessitar un certificat i no un volant de padró, caldrà que ho indiqueu expressament en la sol·licitud i justifiqueu el motiu de la petició.
Si heu de demostrar els diferents moviments padronals dins del mateix municipi o bé l’empadronament des d’una data determinada, haureu de demanar un volant o certificat històric d'empadronament. En cas de voler sol·licitar l'expedició d'un document en què es faci constar l'empadronament de totes les persones empadronades en un domicili, caldrà que seleccioneu l'opció de volant o certificat col·lectiu d'empadronament, i caldrà acreditar el consentiment exprés de cada persona major d'edat empadronada sota declaració responsable.
NOTA IMPORTANT
Cap administració pública o organisme oficial us ha d’enviar a demanar volants o certificats de padró. Li correspon a aquesta consultar les vostres dades per via telemàtica a través de les plataformes d’interoperabilitat existents o bé sol·licitar-les directament a l’Ajuntament. La utilització d’aquests canals és una obligació per a les administracions públiques i un dret de la ciutadania (art. 28.3 de la
Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques)
Més informació
Termini de resposta
D'acord a la recerca que calgui fer per documentar el certificat, es preveu un termini màxim d'una setmana. En cas que es demani informació anterior a cinc anys, el certificat s'ha de sol·licitar personalment i cal abonar la taxa corresponent.
Observacions
Atesa la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal i allò que estableix la resolució de l'Institut Nacional d'Estadística de 30 de gener de 2015, cal acreditar el consentiment exprés a la cessió de dades dels membres d'una unitat col·lectiva de residència per tal de poder emetre el corresponent volant o certificat d'empadronament col·lectiu. Sense aquest consentiment exprés només es podran emetre certificats d'aquesta manera on constaran només les dades de la persona sol·licitant i el número de persones (no les seves dades) que consten empadronades en el domicili en qüestió. El consentiment exprés podrà ser substituït per la sol·licitud de volant/certificat col·lectiu si en aquesta hi consten exactament totes i cadascuna de les persones que viuen al domicili (amb noms i cognoms i núm. de document d'identitat).