Identifica't

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Tràmit amb certificat Ajut econòmic per a llogaters amb títol de família nombrosa

Sol·licitar un ajut econòmic adreçat a llogaters amb títol de família nombrosa.

Tramitació

Qui ho pot demanar?

Podran ser beneficiaris/àries d’aquestes subvencions els membres de la família nombrosa amb escassa capacitat econòmica que siguin titular d’un contracte de lloguer i als quals se’ls repercuteixi el cost de despeses derivades de l’habitatge.

Hauran de complir els requisits següents:

1. Ser membre de família nombrosa.

2. Estar empadronades al municipi de Mollet del Vallès, tant el sol·licitant, com la resta de membres de la unitat convivent.

3. Ser llogater o usufructuari de l’habitatge habitual i figurar en el contracte de lloguer o altre document admès en dret, al qual es repercuteixi despeses derivades de l’habitatge.

4. Hauran de coincidir necessàriament l’habitatge que constitueixi la residència habitual i el domicili on consti empadronat el beneficiari.

5. Estar al corrent, tant el peticionari com les persones que segons el padró d'habitants convisquin amb ell, de les seves obligacions amb l'Agència Tributària, amb la Seguretat Social i amb l’Ajuntament de Mollet del Vallès.

6. No trobar-se incurs en cap prohibició per obtenir la condició de beneficiari de subvencions públiques previstes en la normativa vigent.

7. Per a la determinació dels ingressos es tindrà en compte la renda de la unitat familiar especificada a les bases de la convocatòria d'aquest ajut.

Formes de tramitació

  • Presencial

    A l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), preferiblement amb cita prèvia
    Ajuntament de Mollet del Vallès
    Pl. Major, 1
    08100 Mollet del Vallès

  • Telemàtica

    A través d'internet, al portal d'administració electrònica de l'Ajuntament de Mollet del Vallès, amb certificat digital o amb idCat mòbil. Per poder fer el tràmit telemàticament cal disposar de certificat digital o de l'IdCat Mòbil (consulteu aquí com obtenir-lo). Consulteu el vídeo tutorial de com obtenir-lo gratuïtament.

    D'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, col·legiats professionals, els empleats públics, o els qui els representin, resten obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Ajuntament i, per tant, cal que presentin la seva comunicació a través del portal de tràmits de la seu electrònica de l'Ajuntament adjuntant el model específic d'instància que correspongui.

Documentació que cal aportar

  • Contracte de lloguer i/o renovació del mateix.
  • Autorització expressa a l’Ajuntament de Mollet del Vallès de tots els membres computables per a que es puguin realitzar les consultes necessàries a les diferents administracions públiques amb la finalitat de comprovar les circumstàncies expressades en la sol·licitud i el compliment dels requisits necessaris per al gaudiment de l’ajut.
  • En absència d’autorització expressa, declaració de l’IRPF dels sol·licitants i dels membres de la unitat de convivència. En cas que no s’hagués presentat per no estar-hi obligat, l’acreditació s’efectuarà mitjançant la declaració responsable i l’aportació de la documentació acreditativa dels ingressos i retencions. A aquesta documentació s’ha d’afegir el certificat corresponent de l’Agència Tributària sobre la no-presentació de la declaració de la renda.
  • Aportar document acreditatiu de dades bancàries.
  • En els supòsits que no es puguin obtenir les dades a través de les consultes corresponents, el sol·licitant haurà de presentar els justificants i/o certificacions que acreditin l’acompliment dels requisits establerts. L’esmentada documentació haurà de presentar-se en qualsevol de les llengües cooficials de Catalunya, anirà degudament signada per la persona sol·licitant i serà original o còpia degudament autenticada.

Més informació

Antelació amb què cal demanar

Cal consultar la convocatòria a l'apartat de convocatòries d'ajuts i subvencions de la seu electrònica.

Documents relacionats

Consultar els terminis i condicions a les bases específiques de la convocatòria d'aquests ajuts econòmics.