Sol·licitud d'expedició d'un document en què es fa constar l'empadronament en un domicili de la ciutat.Els tipus de documents que es poden sol·licitar són:
• Volant d'empadronament: document que informa de la situació en el padró de la persona que el demana. Es pot utilitzar per acreditar la situació padronal. Es fa servir per obtenir el DNI o passaport, matricular un vehicle, sol·licitar ajuts socials, tramitar matrimoni, etc. És vàlid per a la majoria de tràmits.• Certificat d'empadronament: document que acredita fefaentment el fet de l’empadronament per a tots els efectes administratius. Se sol demanar en temes relacionats amb tribunals de justícia o en algun tràmit de la subdelegació del govern.En cas de necessitar un certificat i no un volant de padró, caldrà que ho indiqueu expressament en la sol·licitud i justifiqueu el motiu de la petició.Si heu de demostrar els diferents moviments padronals dins del mateix municipi o bé l’empadronament des d’una data determinada, haureu de demanar un volant o certificat històric d'empadronament. En cas de voler sol·licitar l'expedició d'un document en què es faci constar l'empadronament de totes les persones empadronades en un domicili, caldrà que seleccioneu l'opció de volant o certificat col·lectiu d'empadronament, i caldrà acreditar el consentiment exprés de cada persona major d'edat empadronada sota declaració responsable.