Què has de saber?
És la tramesa que permet a les persones físiques o jurídiques presentar en un sol cop les comunicacions següents:
- Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat (tràmit municipal).
- Comunicació de dades d'un establiment comercial amb una superfície de venda inferior a 2.500 m2 a la Direcció General de Comerç.
- Comunicació d'obertura del centre de treball o represa d'activitats (tràmit Generalitat).
Mitjançant aquest tràmit la persona interessada posa en coneixement de l’Administració l’inici o modificació substancial d’una activitat econòmica, que s'inclou en l’annex de la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica (en la taula que hi trobaràs consulta la columna corresponent a “Projecte tècnic + certificat tècnic”).
També hi adjunta el projecte i certificat tècnics que acrediten que es compleixen els requisits necessaris que estableix la normativa vigent per exercir l’activitat.
A més, el tràmit municipal inclou la Comunicació de dades d'un establiment comercial amb una superfície de venda inferior a 2.500 m2 a la Direcció General de Comerç. Aquesta és necessària per poder portar a terme l’activitat en els casos següents:
- Noves implantacions i canvis d’activitat (individuals o col·lectius), si la superfície de venda és igual o superior a 400 m² i inferior a 2.500 m².
- Les ampliacions, quan els establiments comercials tinguin una superfície de venda total inferior a 2.500 m² després de l'ampliació.
Els punts anteriors no són d’aplicació quan els establiments se situïn fora de la trama urbana consolidada (TUC) d’acord amb l'excepció prevista a l'article 9.3.a) i 9.3.b), ja que requereixen llicència comercial.
- Les remodelacions dels establiments comercials (individuals o col·lectius) amb una superfície de venda igual o superior a 800 m².
Si s’inicia l’activitat, aquest formulari també inclou Comunicar l'obertura del centre de treball o represa d'activitats.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
La petició genèrica no és vàlida per a la presentació de les sol·licituds d'aquest tràmit. Les sol·licituds presentades per petició genèrica no es tindran en compte i la data de presentació serà la data en què es presenti la nova sol·licitud utilitzant el formulari específic que trobeu en aquest tràmit.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
A persones titulars o promotores dels establiments que s'han esmentat, sempre que aquests s'ubiquin a Catalunya i duguin a terme una activitat comercial.
La comunicació d’inici d’activitat comercial amb una superfície de venda entre 400 i 2.499 m² i obertura del centre de treball en un establiment amb projecte tècnic, juntament amb la documentació corresponent, es pot presentar en qualsevol moment abans de l'obertura de l'establiment.
Documents que cal presentar per iniciar el tràmit
- Projecte tècnic signat per un tècnic competent (ha d’incloure plànols de situació, de distribució de l’oferta comercial i de distribució de les places d’aparcament).
- Certificat del tècnic competent que sigui responsable de la posada en funcionament de l’activitat.
- Informe justificatiu municipal de rebaixa de places, si escau.
- Altra documentació que es consideri oportuna adjuntar.
Per completar el tràmit l’ajuntament requerirà la taxa municipal corresponent, si escau.
Per a més informació sobre la taxa, calcontactar amb l’ajuntament o visitar la seva seu electrònica.
Passos a fer
-
Primer pas
Comunicar
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital de:
- Persona física.
- Persona jurídica.
- Persona vinculada a una organització amb capacitat de representació.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Pots consultar l’estat del tràmit:
Pots consultar l’estat del tràmit:
- A l’Àrea privada de Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan i com rebo la resposta?
Quan i com rebo la resposta?
En el moment d'enviar el formulari, rebràs un justificant de rebuda i la còpia del formulari enviat. En aquest moment l'Administració entendrà que s'ha realitzat el tràmit.
Quan presentes la comunicació, estàs facultant l'Administració per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.