Identifica't

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Tràmit amb certificat Targeta d'aparcament per a persones discapacitades

Sol·licitar la targeta que identifica els vehicles conduïts per persones amb discapacitat física o que transporten persones amb discapacitat, ja sigui un vehicle privat o col·lectiu. També s'atorguen targeta d'aparcament provisional per aquelles persones que presentin mobilitat reduïda a causa d'una malaltia o patologia d'extrema gravetat (en aquest cas hauran de presentar el model de sol·licitud de targeta provisional). Permet aparcar a la zona blava de forma gratuïta, utilitzar les places d'aparcament reservat i aturar-se en qualsevol lloc de la via pública durant el temps necessari, sempre que no es dificulti la circulació de vehicles o vianants.

Tramitació

Qui ho pot demanar?

Les persones amb mobilitat reduïda o amb dificultats de visió (agudesa visual igual o inferior a 0,1 amb correcció o una reducció concèntrica del camp visual igual o menor a 10 graus), o una persona representant autoritzada. En cas de transport col·lectiu, les persones jurídiques responsables.

Cost

Gratuït

Formes de tramitació

  • Presencial

    A l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), preferiblement amb cita prèvia
    Ajuntament de Mollet del Vallès
    Pl. Major, 1
    08100 Mollet del Vallès

  • Telemàtica
     
    A través d'internet, al portal d'administració electrònica de l'Ajuntament de Mollet del Vallès, amb certificat digital o amb idCat mòbil. Per poder fer el tràmit telemàticament cal disposar de certificat digital o de l'IdCat Mòbil (consulteu aquí com obtenir-lo). 
     
    Les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els col·legiats professionals, els empleats públics, o tots aquells que els representin, resten obligats a relacionar-se electrònicament amb l'Ajuntament i, per tant, cal que presentin la seva comunicació a través del portal de tràmits de la seu electrònica de l'Ajuntament adjuntant el model específic d'instància que correspongui (article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques).

Documentació que cal aportar

Cal emplenar la sol·licitud específica i, en cas de vehicle privat, adjuntar:

  • Resolució ferma de la qualificació de la disminució expedida per l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (a excepció dels qui sol·licitin la targeta d'aparcament provisional per raó de malaltia d'extrema gravetat).
  • Fotografia mida carnet (en el moment de fer la targeta)
  • Permís de conduir, si el titular és conductor.

En cas de vehicle col·lectiu, cal adjuntar el permís de circulació i la fitxa tècnica del vehicle.

Més informació

Observacions

La targeta individual dóna dret a l'aparcament de qualsevol vehicle que ocupi el titular (a tots els municipis de Catalunya, Estat espanyol i Estats membres de la Unió Europea). Permet l'estacionament del vehicle sense cap limitació i sense obtenció de comprovant en les zones d'estacionament d'horari limitat (zones blaves) i en les zones de càrrega i descàrrega.

En cas de canvi de residència o defunció cal comunicar-ho a l'ajuntament d'origen i a l'ajuntament de destinació.

Cal col·locar la targeta en un lloc visible i no és permès d'utilitzar fotocòpies.