Identifica't

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Tràmit amb certificat Sol·licitud genèrica

Si la sol·licitud o gestió que voleu fer no està relacionada amb cap dels tràmits definits en l'apartat Tràmits, podeu fer servir aquesta opció per comunicar-vos amb l'Ajuntament.

No obstant això, tingueu en compte que quan existeixen models o tràmits específics de presentació de sol·licituds, aquests són d'ús obligatori per part dels interessats (art. 66.6 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques) i, si escau, se'n podrà requerir l'esmena.

Tramitació

Qui la pot presentar?

Qualsevol persona, física o jurídica, degudament acreditada.

En cas d'actuar en nom d'una altra persona, empresa o entitat, caldrà acreditar la representació o bé presentar l'autorització de representació signada per la persona interessada i la representant d'acord amb el model de representació.

En quin termini es resoldrà la vostra sol·licitud ?

L'Ajuntament té un temps màxim per resoldre i notificar la resolució de la sol·licitud formulada. Aquest termini depèn de la norma que reguli el procediment i no pot ser més llarg de sis mesos, tret que una llei permeti un termini més llarg o que ho estableixi la normativa de la Unió Europea.

Si no hi ha un termini establert per la norma, el termini màxim serà de tres mesos.

Què passa si l'Ajuntament no respon dins el termini ?

Si l'Ajuntament no respon dins del termini màxim, es pot considerar que la sol·licitud ha estat acceptada automàticament (silenci positiu), excepte si una llei o norma de la Unió Europea diu el contrari. Però, si la sol·licitud està relacionada amb activitats que necessiten autorització, només es considerarà rebutjada automàticament (silenci negatiu) si hi ha raons de gran importància per a l'interès general.

En alguns casos concrets, com ara sol·licituds sobre el dret de petició, qüestions que afecten béns públics, el medi ambient o la responsabilitat de les administracions, el silenci sempre serà negatiu, és a dir, es considerarà rebutjada la sol·licitud si no hi ha resposta.

També serà silenci negatiu en els procediments per impugnar actes o decisions i en la revisió d'ofici sol·licitada pels interessats. No obstant això, si es recorre una sol·licitud rebutjada pel silenci administratiu, aquest recurs es considerarà acceptat si l'òrgan competent no respon a temps, sempre que no es tracti dels casos abans esmentats.

Quan una sol·licitud es considera acceptada pel silenci administratiu, es considera un acte oficial de finalització del procediment. En canvi, si es considera rebutjada, l'únic efecte és que permet als interessats presentar un recurs.

Formes de tramitació

  • Presencial

    A l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), preferiblement amb cita prèvia
    Ajuntament de Mollet del Vallès
    Pl. Major, 1
    08100 Mollet del Vallès

  • Telemàtica
     
    A través d'internet, al portal d'administració electrònica de l'Ajuntament de Mollet del Vallès, amb certificat digital o amb idCat mòbil. Per poder fer el tràmit telemàticament cal disposar de certificat digital o de l'IdCat Mòbil (consulteu aquí com obtenir-lo). 
     
    Les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els col·legiats professionals, els empleats públics, o tots aquells que els representin, resten obligats a relacionar-se electrònicament amb l'Ajuntament i, per tant, cal que presentin la seva comunicació a través del portal de tràmits de la seu electrònica de l'Ajuntament adjuntant el model específic d'instància que correspongui (article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques).

Més informació

Per aquells tràmits electrònics gestionats per l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació caldrà adreçar-se a la seva seu electrònica. seuelectronica.diba.cat/sol_licitud-general.asp